Ty kupujesz. My dostarczamy.
Tesco.pl »Tesco Ezakupy »Poradnik domowy »

Dieta na poprawę humoru

Każdy z nas miewa okresy gorszego humoru, w czasie którego nawet towarzystwo samego siebie zdaje się być nie do wytrzymania. W takich chwilach nie warto zamykać się w sobie i czekać aż samo przejdzie. Na ratunek może przyjść... odpowiednia dieta. Co jeść, aby poprawić sobie humor?

Podstawowe informacje

Dieta na poprawę humoru nie odbiega swoim planem od zalecanych diet zdrowego żywienia. Również powinna składać się z 5 regularnie spożywanych posiłków – śniadania, drugiego śniadania, obiadu, podwieczorku i kolacji, które nie pozwolą Ci zgłodnieć w ciągu dnia, a co za tym idzie zmniejszą także uczucie zmęczenia i niezadowolenia. W diecie na chandrę ilość spożywanych słodyczy i tłuszczów powinna być ograniczona.


W przypadku słodkości należy ograniczyć się do jednej porcji dziennie, natomiast jeśli chodzi o tłuszcze, to ich dzienne spożycie nie powinno przekraczać ok. 25% przyjmowanych w ciągu dnia kalorii. Prym w diecie na poprawę humoru powinny wieść takie składniki jak: węglowodany złożone – znajdziesz je między innymi w otrębach, płatkach zbożowych, brązowym ryżu, fasoli, błonnik, minerały i witaminy, które znajdziesz w warzywach i owocach.

Jedzenie na dobry humor


W diecie na poprawę humoru i koncentrację nie może zabraknąć takich składników jak tryptofan, selen, cynk, magnez oraz witaminy C i witamin z grupy B.


Tryptofan to aminokwas, który pobudza w naszym organizmie produkcję serotoniny, czyli hormonu szczęścia. Znajdziesz go w następujących produktach:


Jednym ze składników potrafiących poprawić nasz humor jest pierwiastek chemiczny selen. Jego działanie antyoksydacyjne, wpływa na spowalnianie procesu starzenia się organizmu oraz usuwa toksyny. Do produktów zawierających selen zalicza się:


Magnez, kolejny pierwiastek chemiczny, który zaraz obok selenu wpływa na poprawę naszego humoru oraz sprzyja koncentracji. Znajduje się w:


Cytryny, pomarańcze i grejpfruty są bogatym źródłem witaminy C, natomiast chcąc wprowadzić do diety witaminy z grupy B wybieraj brązowy ryż, olej lniany, jajka, brokuły oraz paprykę.


Ciekawostka – potrawy z dodatkiem ostrej papryki chilli pobudzają mózg do produkcji endorfin, które odpowiadają za nasze dobre samopoczucie.


Napoje na dobry humor


Kofeina zawarta w kawie, to jeden ze znanych naturalnych środków antydepresyjnych. Kawa nie tylko pobudza organizm, ale także wprawia nas w lepszy humor. Pamiętaj jednak, aby nie przedawkować kawy, bowiem zbyt duże dawki kofeiny mogą być szkodliwe dla naszego zdrowia, zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Dzienna dawka spożywanych kawy nie powinna przekraczać 3 filiżanek.


Aby wprawić się w dobry nastrój pij także czarną herbatę. Zaparzany przez 3 minuty czarny napar, regularnie przyjmowany zmniejsza objawy stresu i pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie.



Nie znalazłeś interesującej Cię porady? Zgłoś propozycję ›

wyślij >


1Co mówią nam oznaczenia na opakowaniach? 2Dieta dla sportowca Dieta dla sportowca 3Jak segregować śmieci? Jak segregować śmieci? 4Dieta na poprawę humoru Dieta na poprawę humoru 5Jak przygotować dom
na Święta?
Jak przygotować dom na Święta?
6Jak wybrać idealny prezent
pod choinkę?
Jak wybrać idealny prezent pod choinkę?
7Jak przygotować świąteczną
listę zakupów?
Jak przygotować świąteczną listę zakupów?
8Jak zorganizować
świąteczne porządki?
Jak zorganizować świąteczne porządki?