porada.getPelnaNazwa()

Jak przyrządzić dietetyczne potrawy z grilla?

Grillowanie na świeżym powietrzu daje szerokie możliwości na przyrządzenie zdrowych posiłków. Upieczone na ruszcie chude mięso z dodatkiem kolorowych warzyw czy owoców nie tylko będzie dobrze smakowało, ale także dostarczy Twojemu organizmowi wielu cennych składników odżywczych. Przekonaj się, że dietetyczne grillowanie wcale nie jest takie trudne.

 

Jeśli dokonasz dobrego wyboru mięsa, możesz obniżyć kaloryczność grillowanych potraw nawet o 30%. Zarówno kurczak, jak i indyk stanowić będą dobre rozwiązanie, gdy chcesz zadbać o wagę. Jeśli jesteś miłośnikiem wieprzowiny, to zrezygnuj z tłustych karkówek na rzecz lżejszego schabu. Dla osób, które nie wyobrażają sobie grilla bez tradycyjnej kiełbaski, idealne będą te z obniżoną zawartością tłuszczu.

Doceń grillowaną rybę i owoce morza 

test

Ryby zawierają zdrowe dla serca kwasy omega-3 i obniżają cholesterol. Dobrym wyborem są filety z łososia lub dorsza - możesz je obłożyć plastrami cytryny, czy pstrąg, którego najlepiej grillować w całości. Na ruszt świetnie nadają się też owoce morza i ośmiornica. Pamiętaj jednak, aby przygotowywać je w folii aluminiowej – dzięki temu zachowają swój aromat.

Wzbogać menu o warzywa i owoce 

test

Grillowane warzywa i owoce swoim wyglądem, zapachem i smakiem przekonują do siebie nawet zatwardziałych mięsożerców. Mają dużo witamin i są niskokaloryczne. Dzięki temu stanowią świetne urozmaicenie tradycyjnych mięsnych potraw. Pamiętaj, aby ich miękkie rodzaje, takie jak pomidory czy bakłażany, przyrządzać na aluminiowych tackach.

Komentarze