porada.getPelnaNazwa()

Jak wykorzystać w kuchni owies?

Szczypta informacji o tym, jak zdrowy jest owies i garść ciekawostek o wykorzystaniu go w codziennym gotowaniu

test

CZY WIESZ, ŻE...

Ziarno owsa zawiera lekkostrawne białko, węglowodany, tłuszcze, witaminy (głównie witaminy z grupy B) i pierwiastki takie jak wapń, magnez, sód, potas i miedź. Pomimo zawartości węglowodanów, owies jest zalecany w diecie cukrzycowej. Owies korzystnie wpływa na układ pokarmowy i ułatwia walkę z nadwagą. Możesz korzystać z jego właściwości, wykorzystując go pod różnymi postaciami podczas przygotowywania posiłków.

test

OWIES POD POSTACIĄ KASZY

Zarówno kasza owsiana z ziarnami w całości, jak i ta drobniejsza (z kruszonymi ziarnami) ma wiele zastosowań. Może być wykorzystana jako dodatek do dania obiadowego, jako składnik wszelkiego rodzaju farszów (słonych i słodkich), a także jako podstawa wegetariańskich pasztetów i kotletów. Kasza owsiana doskonale smakuje też jako samodzielne danie śniadaniowe z dodatkiem mleka lub bakalii i miodu.

test

PŁATKI OWSIANE

Podprażone płatki świetnie sprawdzą się jako składnik domowego musli. Ugotowane na wodzie lub mleku z dodatkiem bakalii zapewnią pożywne śniadanie. Płatki owsiane możesz też wykorzystać jako posypkę podczas pieczenia chleba lub jako główny składnik kruszonki.

test

MĄKA OWSIANA

Możesz kupić gotową mąkę owsianą lub zrobić w domu, mieląc płatki owsiane lub kaszę w młynku. Mąką owsianą możesz zastąpić częściowo lub w całości mąkę pszenną podczas wyrobu naleśników, pierogów i domowego pieczywa. Użycie mąki owsianej zamiast pszennej znacznie zmniejszy indeks glikemiczny gotowych potraw i zmieni ich tradycyjny smak.

Komentarze